user comment tag cross image youtube-play hammer bullhorn word document pdf document mail sign-out

Ta hand om personalen. Jobba praktiskt med OSA

En god psykosocial arbetsmiljö ger dina anställda möjlighet att hitta en balans mellan arbetets krav och sin egna fritid. För dig som är ansvarig för arbetsmiljöarbetet på ert företag finns både kunskap och hjälp på vägen att hämta, oavsett om du är chef, skyddsombud eller arbetsmiljöombud.

Logga in för att ta del av hela innehållet

Vill du bli medlem du också?
Läs mer om fördelarna här

Systematiskt arbetsmiljöarbete lönar sig

En god arbetsmiljö och friska medarbetare skapar kvalitet och effektivitet i arbetet, dessutom har du som arbetsgivare en skyldighet att arbeta systematiskt med arbetsmiljöarbete. Det bidrar till färre skador och minskad frånvaro och kan därmed minska kostnader för sjukfrånvaro och rehabilitering.

Bättre arbetsmiljö i branschen

Anläggningsföretaget Miljöplanering AB delar med sig av tips på hur du kan komma igång med ert arbetsmiljöarbete. Att tänka på arbetsmiljön ökar inte bara säkerheten och hälsan, utan är också lönsamt för företaget.

När din medarbetare blir sjuk

Sjuklöneperioder, läkarintyg och anmälan till Försäkringskassan är viktiga delar när en medarbetare blir sjuk. Kom också ihåg att visa intresse och omsorg för de anställda och hjälp dem tillbaka till arbetet efter sjukfrånvaron. Det här gäller när en anställd blir sjuk.